Warning: Constant WP_DEBUG_DISPLAY already defined in /customers/e/8/f/foreningenja.org/httpd.www/wp-content/themes/YES_theme/functions.php on line 2 Zafire Vrba « Föreningen JA!

Zafire Vrba

Zafire Vrba är svensk-tjeckisk konstnär och pedagog, född 1980 och uppvuxen i Växjö och Prag. Under 00-talet hade Zafire sin konstnärliga bas i Tel-Aviv i Israel, Darmstadt i Tyskland och i Göteborg. Sedan 2010 bor och arbetar Zafire i Stockholm där hen är medlem i studiokollektivet och galleriet Detroit och i konstkollektivet Corso. Zafires konstnärsskap omfattar pedagogik, performances, film, foto, text och workshops. Verken utforskar och ger kommentarer till frågeställningar om reproduktion, lust, religion, feminism och transpolitik.

Zafire jobbar i olika pedagogiska sammanhang för att etablera Tryggare Rum som ett pedagogiskt verktyg för att öka inkludering och trygghet i lärandeprocesser. För närvarande arbetar Zafire som hantverkspedagog inom Stockholm Stad, som programledare för Sexbyrån på Utbildningsradion, som pedagog på Marabouparken och som projektledare för konstprojektet SVAR PÅ TAL – om verbalt självförsvar. Zafire är även en av initiativtagarna till FAGS – Feminist Art Gallery, Sweetheart.

zafirevrba.com

FORBIDDEN FRUIT / FÖRBJUDEN FRUKT