Warning: Constant WP_DEBUG_DISPLAY already defined in /customers/e/8/f/foreningenja.org/httpd.www/wp-content/themes/YES_theme/functions.php on line 2 Föreningen JA! har blivit inbjudna till projektet The Long Loch: How Do We Go On From Here? « Föreningen JA!

Föreningen JA! har blivit inbjudna av konstnärerna och teoretikerna Faith Wilding and Kate Davis att medverka i deras utställningsprojekt The Long Loch: How Do We Go On From Here? tillsammans med The Centre for Contemporary Arts (CCA) i Glasgow, på uppdrag av Glasgow International 2010 (April 16th-May 29th 2010). Faith Wilding and Kate Davis skriver som följer: ”This collaborative endeavour seeks to explore how the history of our own separate art practices can come together to illuminate and learn from feminist concerns and legacies in a way that is both pertinent to ‘a present’ of Glasgow 2010 and aware of a need to think ahead”. Vi kommer att medverka delvis genom ett ”JA! paket” innehållande dokumentationen av Presskonferense/Performance (2005), JämlikhetsAvtalet (#1, 2005), samt ett paket Gevalia bryggkaffe till den månatliga läsecirkeln Read Out! Read In! Feminist Lines of Flight in Art and Politics, vilken är en del av projektet The Long Loch: How Do We Go On From Here?