Warning: Constant WP_DEBUG_DISPLAY already defined in /customers/e/8/f/foreningenja.org/httpd.www/wp-content/themes/YES_theme/functions.php on line 2 2 öppna möten med föreningen JA! « Föreningen JA!

Kollegor, vänner, tvivlare och uppviglare!
Föreningen JA! håller under mars och april två öppna möten, ett i Stockholm och ett i Malmö. Vi vill gärna se er där!

Föreningen JA! startades 2005 genom sin medverkan i utställningen Konstfeminism. Föreningen JA! erbjöd då under Presskonferens/Performance några av Sveriges konstinstitutioner att ingå ett lagligt bindande JämlikhetsAvtal (#1, 2005). Vi redogjorde för könsuppdelad statistik och förespråkade kvotering och sanktioner.

Sedan dess har föreningen JA! ställt ut, genomfört aktioner, föreläst, skrivit och debatterat. I september förra året arrangerade vi Privilege Walk/Symposium – feministiska och intersektionella aspekter på samtidskonst på Lilith Performance Studio i Malmö och just nu genomför vi ett samarbete med konstnär Kajsa Dahlberg och det konstnärsdrivna galleriet Transmission i Glasgow.

På de öppna mötena som vi nu bjuder in till vill vi dels berätta om hur vårt arbete ser ut, vår historia och samtid men framförallt så vill vi se på framtiden tillsammans med er! Vi hoppas att ni vill komma och dela ett par timmar och ett par erfarenheter med oss!

Första anhalt är Stockholm:
den 26 mars kl 19-21 på kafé Copacabana, Hornstulls Strand 3
I Stockholm kommer vi att börja mötet med att visa en 40 min videodokumentation från Presskonferens/Performance, Dunkers Kulturhus, 2005 (med English text).

Andra stoppet blir i Malmö:
den 1 april kl 19-21 på Signal – center för samtidskonst, Södra Skolgatan 31
I Malmö får vi sällskap av konstnär Kajsa Dahlberg som kommer prata mer om vårt samarbete och projektet The Name Of This Association Shall Be Transmission.

Välkomna!

www.signalsignal.org