Under tre tisdagar tar författaren och genusvetaren Vanja Hermele sin verksamhet till YES! Association / Föreningen JA!s verk – Sublimt, sa föreningen på Moderna Museet I Stockholm för att bedriva feministisk forskning på plats.

Genom deltagande observationer och semistrukturerade intervjuer undersöker hon erfarenheter av – och inställningar till – feministisk aktivitet i konsten. Preliminära frågeställningar: Hur står det till med jämställdheten i konsten idag? Vilka är de prioriterade frågorna för feminister? Vilka strategier och metoder har testats för ökad jämställdhet – och hur har de fungerat?

Du är välkommen att sitta ner och samtala med och/eller bli intervjuad av Vanja Hermele när du besöker utställningen de dagar då Forskning pågår.

Vi uppmuntrar dig att boka en tid via: forskningpagar@gmail.com
Föreningen JA! har ett antal fribiljetter till den som vill delta i undersökningen och som bokar tid i förväg.

Forskning pågår kommer att ske:
Tisdag 5 oktober, 2010 kl 14 – 18
Tisdag 2 november, 2010 kl 14 – 18
Tisdag 7 december, 2010 kl 14 – 18

Intervjuerna och observationerna kan komma att användas i Vanja Hermeles projekt Konstnärlig utveckling, delfinansierat av Framtidens kultur.